Szanowni Państwo,
przekazujemy informacje na temat wsparcia, jakie można uzyskać z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej. W załączeniu znajdują się wnioski oraz opisy poszczególnych usług.
Dodatkowe informacje:
W razie pytań, prosimy o kontakt z ZUS przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS) lub infolinię – szczegóły poniżej. Są to najbezpieczniejsze formy kontaktu w obecnej chwili.
Obsługa klientów ZUS odbywa się:
1. przez portal Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS – bez wychodzenia z domu.
Zachęcamy do zakładania profili na PUE ZUS i do korzystania z usług elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet – za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej.
Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.
2. telefonicznie – bez wychodzenia z domu
Do Państwa dyspozycji są:
- ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18
-
specjalne nr telefonu dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 – 15:
-
nr telefonu 22 290 87 01
- obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
- obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły
-
nr telefonu 22 290 87 02; nr telefonu 22 290 87 03
- obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców.
-
nr telefonu 22 290 87 01
3. we wszystkich placówkach ZUS – w wyodrębnionych strefach, w których będą Państwo mogli samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu.
Załączniki
Instrukcja wypełnienia wniosku RDU
Instrukcja wypełnienia wniosku RDZ
Instrukcja wypełnienia wniosku RSP-C
Instrukcja wypełnienia wniosku RSP-D
RDU_artykuł_merytoryczny_31.03
RDZ_artykuł merytoryczny_31.03
RSP-C_artykuł_merytoryczny_31.03
RSP-D artykuł merytoryczny_31.03
Wniosek RDZ_PAPIER_31_03_2020_1
Wniosek RSP_C_PAPIER_31.03.2020